CORONAVIRUS - OPLYSNINGER

​Alle skal anvende mundbind ved indgang i Hafniahus, samt ind i klinikken. Der skal bæres mundbind i venteværelset. Du kan få et nyt hvis det du har er for brugt eller vådt. Der skal anvendes godkendte mundbind mindst Type IIR.

Optagelse af indledende anamnese/sygehistorie kan foregå fysisk, eller via videokonference med sundhed.dk GDPR sikre adgang, da man her kan tale frit uden mundbind fra eget hjem som en start med fysioterapeuten.

Selve behandlingen foregår i behandlingslokalet til Odense Rygklinik med mundbind til begge. Personalet bliver testet for Coronavirus mindst 2 gange om ugen efter anbefaling af Sundhedsministeren med PCR test, som er den sikreste test.

Der er for ikke krav om Coronapas ved ambulant behandling på Osteopati- og Fysioterapiklinik. Vi følger løbende sundhedsmyndighedernes udmeldinger herom.

Ingen, hverken patient eller behandler, må ved fysisk konsultation udvise symptomer på Coronavirus, COVID-19, hvis de skal modtage fysisk behandling i konsultationen.

I fald kan behandlingen godt afvikles som telefon- eller videokonsultation, men ikke som fysisk konsultation. Har patient eller behandler været nærkontakt til en smittet skal de isoleres og have negativ test for coronavirus på 4. og 6. dagen for kontakt med coronasmittet for at måtte møde op til behandling eller holdtræning.

De gældende retningslinjer for isolation efter nærkontakt smittede skal følges før man kan få behandling på klinikken.​

Vi tilpasser løbende Sundhedsstyrelsens, samt Styrelsen for Patientsikkerheds anbefalinger, men holder som sagt fast ved forsigtighedsprincippet, så din konsultation på Odense Rygklinik foregår så sikkert som muligt.

På vegne af Odense Rygklinik​

COVID 19 - "Corona Virus" forebyggende tiltag:

Sundhedsstyrelsen har udgivet retningslinjer for sundhedsfaglige virksomheder, og vi tilpasser os løbende til deres og myndighedernes anbefalinger. Dette er kun relevant ved fysisk behandling, hvor personlig fremmøde er aftalt telefonisk med fysioterapeuten.

Odense Rygklinik har altid haft et meget højt niveau for hygiejne og rengøring, og vi gør fortsat følgende tiltag:

• Vi har renvaskede og strøgne lagener til behandlingen.
  • Briksene, måtte og træningsudstyr rengøres efter hver behandling.
  • Klinikken, især kontaktflader, rengøres grundigt efter hver behandling, og der luftes ud.
  • Der er opsat håndsprit i venteværelset, som skal anvendes ved ankomst.
  • Vi vælger at følge Sundhedsstyrelsens anbefaling og giver for tiden ikke hånd mv.
  • Der holdes 2 meters afstand imellem patient og behandler. Ved fysisk vurdering og behandling med tættere afstand end 2 meter altid med mundbind til både patient og fysioterapeuten.
  • Fysioterapeuten vasker selvfølgelig hænder før/efter hver behandling.
  • Vi forlanger af patienterne, og andre, at man melder afbud og bliver hjemme ved tegn på forkølelse og influenza, ligesom fysioterapeuten afmelder ved samme. Ligeledes hvis man har været nærkontakt til en smittet, og endnu ikke har gennemgået testprocedurerne samt isolation herfor.​

Hvad siger vores tidligere patienter​

Herunder kan du se et lille udpluk af vores udtalelser.

Jesper Risum

Claus Skytte

Thomas Bertelsen

Ali Hussein

Har du spørgsmål?

Vi glæder os til at høre fra dig! Udfyld felterne og vi vil dernæst vende tilbage til dig med det samme.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Vi er medlem af

Mandag

Tirsdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Odense Rygklinik

Hafniahus | Torvegade 1, 4. sal

5000 Odense C.

Klik her for rutevejledning

E-mail: info@odenserygklinik.dk

Telefontider

Mandag til fredag

Sikker mail

Tryk på linket nedenfor, udfyld formularen, skriv din besked og vedhæft evt. de ønskede dokumenter og tryk send. Send sikker mail her!

Mød os på fb-logo Facebook og instagram Instagram