​Såler til både hverdag og sport

​Hos Odense Rygklinik - Osteopati & Fysioterapi laver vi specialindlæg som er 3D printet. Det betyder at du for en sål, som er 100% skræddersyet til dine fødder og dine behov. Såler er ikke kun til dig der har fodsmerter, men kan også bruges til skadesforebyggelse eller for at behandle problematikker og optimere funktioner andre steder i kroppen.

Der kan være mange årsager til at få lavet speciallavede såler. Det kan være du har smerter i dine fødder grundet fx. en hælspore, nedsunken forfod eller irritation af svangsenen. Andre gange kan det også være et godt supplement til behandling af skader eller smerter andre steder i kroppen. Fx hvis du har problemer i knæ, hofte eller ryggen. Hos Odense Rygklinik er vi autoriserede osteopater og fysioterapeuter. Det betyder at vi behandler og ser kroppen som en helhed. Vi vil derfor kunne rådgive dig om en speciallavet sål, vil gavne dig i dit behandlingsforløb.

Specialindlæg kan altså være et godt redskab til at afhjælpe forskellige tilstand/smerter som er opstået som følge af aktivitet/overbelastning, men kan også bruges som støtte af medfødte tilstande eller til efter operationer. Det kan fx være:

• Hælspore

• Irritation af svangsenen / fasciitis plantaris

• Osgood Schlatter

• Platfod eller hulfod

• Nedsunken forfod

• Serves syndrom

• Skinnebensbetændelse

• Achillessene tendinit

• Diverse smerter i ankler, knæ, hofter og ryg.

​Vi samarbejder med firmaet Zoles

Zoles er et dansk firma som både har udviklet teknologien bag 3D scanneren som tager billederne af dine fødder, men de står også for produktionen af sålerne på hovedkontoret i Espergærde i Nordsjælland. Sålerne fremstilles af materialet TPU, som er et gummimateriale, der gør sålerne super flexible, holdbare og meget komfortable at bruge. Det tager ca 1,5 time at 3D printe et par såler, som efterfølgende belægges med en speciel microfiber belægning som virker både antibakteriel og som øger slidstyrken af sålerne.

​Sådan er forløbet når du får lavet såler hos os

kalender_2

1. Book en tid​

Først booker du en tid til at få lavet såler via online booking her eller ved at kontakte klinikken.

individualism

3. Individualisering​

Efter dine fødder er scannet, vil ZOLA (softwaren bag scanneren) stille en række spørgsmål om dig og dine gener, hvilken aktivitet du skal bruge sålen til, hvilke sko mm. Dette gøres for at kunne tilpasse sålen efter dit behov og aktivitet.

​Husk at du får 75 kr. rabat på sål nr 2 eller ved køb af flere såler, når du bestiller dem samtidig med konsultationen eller inden for 30 dage efter du har bestilt dit første par såler.

Bestil tid til at få lavet såler her!

samtale

2. Konsultation

Første gang du får lavet såler hos os, vil vi spørge ind til dine symptomer, smerter eller gener, samt spørge ind til din generelle sygdomshistorie. Vi vil også manuelt undersøge dine fødder, eller der hvor du har gener, og evt foretage en ganganalyse. Herefter tager vi en snak om hvad du skal bruge sålerne til og hvilken type sko de skal bruges i primært, medbring derfor dine sko! Til sidst scanner vi dine fødder ved hjælp af vores 3D scanner.

production

4. Produktion​

Til sidst sendes alt data og scanningen til produktionen, som straks går i gang med at producere dine såler. Sålerne er som regel klar inden for 7 hverdage, og kan afhentes på klinikken eller sendes direkte hjem til dig.

Hvad siger vores tidligere patienter​

Herunder kan du se et lille udpluk af vores udtalelser.

Jesper Risum

Claus Skytte

Thomas Bertelsen

Ali Hussein

Har du spørgsmål?

Vi glæder os til at høre fra dig! Udfyld felterne og vi vil dernæst vende tilbage til dig med det samme.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Vi er medlem af

Mandag

Tirsdag

08.00 - 15.00

Onsdag

Torsdag

08.00 - 15.00

Fredag

Odense Rygklinik

Hafniahus | Torvegade 1, 4. sal

5000 Odense C.

Klik her for rutevejledning

Persondatapolitik/GDPR

E-mail: info@odenserygklinik.dk

Telefontider

Mandag til fredag

07.30 - 15.00

Hvis ikke vi tager telefonen er vi igang med at behandle, læg en besked og vi vender retur hurtigst muligt!

Sikker mail

Tryk på linket nedenfor, udfyld formularen, skriv din besked og vedhæft evt. de ønskede dokumenter og tryk send. Send sikker mail her!

Mød os på fb-logo Facebook og instagram Instagram