​Hovedpine

​De fleste mennesker har på et tidspunkt oplevet at have hovedpine, for de fleste er hovedpine af mild og forbigående karakter, uden behov for behandling.

For andre kan hovedpinen blive af længerevarende karakter, og opleves kraftig og forstyrrende i ens hverdag så det kan være udfordrende at passe job, skole eller fritidsinteresser. Her kan din osteopat eller fysioterapeut hjælpe med vejledning og behandling.

Vidste du at 8 ud af 10 personer angiver at have haft hovedpine inden for det seneste år? Hovedpine er meget udbredt blandt befolkningen, findes i rigtig mange former og størrelser.

Man kan generelt opdele hovedpine i to grupper, de primære hovedpinetyper som fx migræne, spændingshovedpine, klyngehovedpine, trigeminusneuralgi, og de sekundære hovedpinetyper, som er hovedpine der opstår ifm anden tilstand eller sygdom som fx feber, hovedtraumer eller efter indtag af for meget alkohol eller medicin.

Symptomerne på hovedpine kan variere meget fra person til person, men vil oftest føles som en trykkende, dunkede eller jagende hovedsmerter som varierer i tid og intensitet. Nogle kan også opleve lys- eller lydoverfølsomhed, smerter bag øjnene, kvalme eller svimmelhed.

Den mest almindelige hovedpine vi ser på klinikken er spændingshovedpine, som skyldes stramme eller spændte muskler i nakke/skulder regionen. Symptomerne på spændingshovedpine vil ofte være trykkende, klemmende, pressende smerter i baghovedet/nakken, i panden/over øjnene eller på issen. Mange oplever også svimmelhed.

Hos Odense Rygklinik ser vi rigtig mange patienter om året med hovedpine, da dette er et af vores specialer. Lider du af hovedpine? Så book din tid allerede nu hos vores eksperter, eller kontakt os for en uforpligtende samtale.​​

Hvad siger vores tidligere patienter​

Herunder kan du se et lille udpluk af vores udtalelser.

Jesper Risum

Claus Skytte

Thomas Bertelsen

Ali Hussein

Har du spørgsmål?

Vi glæder os til at høre fra dig! Udfyld felterne og vi vil dernæst vende tilbage til dig med det samme.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Vi er medlem af

Mandag

08.00 - 18.00

Tirsdag

Onsdag

Torsdag

08.00 - 18.00

Fredag

07.30 - 14.30

Odense Rygklinik

Hafniahus | Torvegade 1, 4. sal

5000 Odense C.

Klik her for rutevejledning

Persondatapolitik

E-mail: info@odenserygklinik.dk

Telefontider

Mandag til fredag

08.00 - 15.00

Hvis ikke vi tager telefonen er vi igang med at behandle, læg en besked og vi vender retur hurtigst muligt!

Sikker mail

Tryk på linket nedenfor, udfyld formularen, skriv din besked og vedhæft evt. de ønskede dokumenter og tryk send. Send sikker mail her!

Mød os på fb-logo Facebook og instagram Instagram